APA NOVA Ploiești
Căutare

Ce trebuie sa stiu despre...

  Contorizare

  • Care sunt drepturile si obligatiile mele vizavi de contoare?

    Contorul amplasat pe bransamentul de apa este ultimul element al retelei publice concedate catre Apa Nova Ploiesti.

     

    Prin urmare, pentru facturarea apei potabile, se ia in considerare volumul de apa ce trece prin acest contor, indiferent daca apa va fi apoi folosita pentru consumul individual, pentru cel al partilor comune sau pentru pierderile interioare.

    Este responsabilitatea clientului sa gestioneze aceste consumuri care sunt inregistrate de contor si sa se ocupe de repartizarea cheltuielilor de intretinere.

    Dupa ce au fost montate, contoarele se afla in raspunderea si sub protectia clientului ce are obligatia de a permite accesul la caminul de contor atat pentru citire, cat si pentru interventii.

    De asemenea, clientul trebuie sa intretina caminul. Clientului ii este interzis sa intervina in orice fel asupra contorului.

    Totodata, Apa Nova Ploiesti recomanda urmatoarele masuri pentru protejarea contoarelor si a retelelor interioare:

    • imbracarea contoarelor de bransament cu placi de polistiren sau cu materiale textile, iar daca exista cismele in curte, se recomanda debransarea acestora sau lasarea unui debit mic de curgere pentru a evita inghetarea.
    • izolarea caminelor de bransament, impotriva frigului. Aceste masuri sunt necesare pentru a evita deteriorarea contorului din caminul de bransament si a instalatiilor de legatura, cat si pentru evitarea generarii pierderilor in retea.
  •  

  • Cum se realizeaza citirea contoarelor?

    Pentru clientii asociatii de proprietari, agenti economici, mari consumatori si bugetari, citirea contoarelor se face o data pe luna cu posibilitatea clientilor de a asista la efectuarea citirilor. Apa Nova Ploiesti a realizat o planificare a perioadelor de citire a contoarelor (pe luni, zile si ore), care a fost comunicata tuturor clientilor si care este strict respectata.

     

    Pentru clientii cu proprietati individuale (casnici), citirea se face o data la 3 luni, in lunile in care nu se efectueaza citirea, consumul fiind estimat. Pentru a se evita estimarea consumului, aveti posibilitatea transmiterii indexului, in perioada 1-5 a fiecarei luni, la numarul de telefon 0800 800 923 (apel gratuit) sau pe site-ul internet.

     

    Pentru clientii agenti economici cu un consum mai mic de 300 mc de apa/luna, citirea se face o data la 3 luni. De asemenea, clientii au posibilitatea transmiterii indexului, in perioada 1-5 a fiecarei luni, la numarul de telefon 0800 800 923 (apel gratuit) apelabil din reteaua Telekom Romania, iar din alte retele de telefonie fixa sau mobila la numarul 0244 407630 (apel taxabil).

  • De ce se inlocuieste un contor?

    Contorul se inlocuieste in urmatoarele cazuri:

    • daca este defect;
    • daca este expirat din punct de vedere metrologic;
    • daca este deteriorat.
    • la solicitarea clientului pentru efectuarea expertizei metrologice.
  •  

  • Cine plateste inlocuirea contorului?

    Daca contorul este defect, sau expirat metrologic, costul de inlocuire este suportat de catre Apa Nova Ploiesti. In cazul in care contorul este deteriorat de catre propietar sau admis metrologic ca urmare a verificarii metrologice la cererea clientului, costul inlocuirii este suportat de catre acesta.

  • Cum se citesc contoarele?

    Citirea contorului general se efectueaza de catre operatorii citiri contoare, la datele comunicate clientilor prin scrisori de instiintare. Citirea contoarelor de apartament trebuie realizata in aceeasi zi cu contorul general pentru evitarea aparitiei unor diferente ca urmare a citirii contoarelor de apartament cu cateva zile inainte sau dupa citirea contorului general.

    Diferente intre contorul general si suma contoarelor individuale sunt posibile, datorate clasei de precizie inferioare si a pozitiei de montare defectuoase a contoarelor de apartament.

  • Cum pot depista pierderile interne?

    Pentru verificarea pierderilor interioare de apa, proprietarul sau locatarii vor trebui sa inchida toate sursele de apa (robinete, WC-uri, etc). In cazul in care dupa aceste manevre contorul se roteste, este semn ca exista pierderi pe instalatiile interioare. In aceste conditii trebuie sa luati legatura cu o firma sau un instalator autorizat pentru depistarea pierderilor si remedierea defectiunii.

Home|Prezentare|Consumatori|Servicii on-line|Contact|Noutati

Bransamente|Contorizare|Canalizare|Centrul de relatii cu clientii|Factura|Tarife|Calitatea apei|Prestari servicii|Audiente

Grupul Veolia|Apa Nova Bucuresti|Primaria Municipiului Ploiesti|Veolia Romania

©2008-2011 APA NOVA PLOIEȘTI