APA NOVA Ploieşti
Căutare

Ce trebuie sa stiu despre...

  Contorizare

  • Care sunt drepturile si obligatiile utilizatorului vizavi de contoare?

    Contorul amplasat pe bransamentul de apa este ultimul element al retelei publice concesionate catre Apa Nova Ploiesti.

     

    Prin urmare, la facturarea apei potabile se ia in considerare volumul de apa ce trece prin acest contor, indiferent daca apa va fi apoi folosita pentru consumul individual, utilizata in spatiile comune sau pierduta datorita defectiunilor instalatiilor interioare.

    Este responsabilitatea clientului sa gestioneze aceste consumuri care sunt inregistrate de contor si sa se ocupe de repartizarea cheltuielilor de intretinere.

    Dupa ce au fost montate, contoarele se afla in raspunderea si sub protectia clientului care are obligatia de a permite accesul operatorului la caminul de bransament/contor, atat pentru citire cat si pentru interventii.

    Clientului ii este interzis sa intervina in orice fel asupra contorului. De asemenea, clientul trebuie sa intretina caminul de bransament.

    Totodata, Apa Nova Ploiesti recomanda urmatoarele masuri pentru protejarea contoarelor si a retelelor interioare:

    • imbracarea contoarelor de bransament si a instalatiei pe care sunt montate acestea cu materiale termoizolante (placi de polistiren, vata minerala etc.), iar daca exista cismele in curte, se recomanda debransarea acestora din caminul de bransament sau protejarea partii exterioare cu materiale izolatoare (placi de polistiren, rumegus etc.).
    • izolarea caminelor de bransament, impotriva frigului. Aceste masuri sunt necesare pentru a evita deteriorarea contorului din caminul de bransament si a instalatiilor de legatura, cat si pentru evitarea generarii pierderilor in retea.
  •  

  • Cum se realizeaza citirea contoarelor?

    Pentru clientii asociatii de proprietari, agenti economici mari consumatori si bugetari, citirea contoarelor se face o data pe luna cu posibilitatea clientilor de a asista la efectuarea citirilor. Apa Nova Ploiesti realizeaza anual o planificare a perioadelor de citire a contoarelor (pe luni, zile si ore), care este comunicata tuturor clientilor si care este strict respectata.

     

    Pentru clientii cu proprietati individuale (casnici), citirea se face o data la 3 luni, cu precizarea ca in lunile in care nu se fac citiri, consumul este estimat. Pentru a se evita estimarea consumului, clientul are posibilitatea transmiterii indexului in perioada 1 - 5 a fiecarei luni. Indexul poate fi comunicat la Centrul de Apel Apa Nova Ploiesti, apeland numerele de telefon 0800 800 923 - apel gratuit din reteaua Telekom Romania si 0244 407 630 - apel taxabil din alte retele de telefonie fixa sau mobila sau direct pe site-ul societatii www.apanova-ploiesti.ro. De asemenea, indexul poate fi transmis si pe adresa de e-mail clienti.apanovaploiesti@veolia.com

     

    Pentru clientii agenti economici cu un consum de apa mai mic de 300 mc/luna, citirea se face o data la 3 luni. Clientul poate transmite indexul contorului in aceleasi conditii si prin aceleasi mijloace la fel ca utilizatorii cu proprietati individuale (casnici).

  • De ce se inlocuieste un contor?

    Contorul se inlocuieste in urmatoarele cazuri:

    • daca este defect sau cand sunt suspiciuni ca inregistreaza eronat;
    • cand expira din punct de vedere metrologic;
    • daca este deteriorat sau inghetat ;
    • la solicitarea clientului pentru efectuarea expertizei metrologice.
  •  

  • Cine plateste inlocuirea contorului?

    Daca contorul este inlocuit pentru ca este defect sau expira metrologic, costul de inlocuire este suportat de catre Apa Nova Ploiesti. In cazul in care contorul este deteriorat de catre utilizator, inghetat sau admis metrologic ca urmare a verificarii metrologice la cererea clientului, costurile aferente inlocuirii este suportat de catre acesta.

  • Cum se citesc contoarele?

    Citirea contorului general se efectueaza de catre operatorii citiri contoare, la datele comunicate clientilor prin scrisori de instiintare. Citirea contoarelor de apartament trebuie realizata in aceeasi zi cu contorul general pentru evitarea aparitiei unor diferente ca urmare a citirii contoarelor de apartament cu cateva zile inainte sau dupa citirea contorului general.

    Diferente intre contorul general si suma contoarelor individuale sunt posibile datorita mai multor situatii: clase de precizie diferite (de regula contoarele individuale au clase de precizie inferioare contorului general), montarea necorespunzatore a contoarelor de apartament etc.

  • Cum pot depista pierderile din instalatiile interioare?

    Pentru verificarea pierderilor interioare de apa, primul lucru pe care trebuie sa-l faca utilizatorii (proprietari sau locatari) este sa inchida toate sursele de apa/consumatorii (robinete, WC-uri etc.). In cazul in care dupa aceste manevre contorul continua sa inregistreze consum (acele indicatoare ale contorului se rotesc), este semn ca exista pierderi pe instalatiile interioare. In aceste conditii trebuie sa luati legatura cu o firma sau un instalator autorizat pentru depistarea pierderilor si remedierea defectiunii.

Home|Prezentare|Consumatori|Servicii on-line|Contact|Noutati

Bransamente|Contorizare|Canalizare|Centrul de Relatii Clienti|Factura|Tarife|Calitatea apei|Prestari servicii|Audiente

Grupul Veolia|Apa Nova Bucuresti|Primaria Municipiului Ploiesti|Veolia Romania

©2008-2011 APA NOVA PLOIEȘTI